FAQ
Behöver du hjälp?
Nedan FAQ är några vanliga frågor vi brukar få. Om du har andra frågor är det bara att skicka det till: info@softtass.se
Returer och frakt
Q: “Hur lång är leveranstiden?”
Vi har först en processtid på runt 1-2 arbetsdagar för att packa och skicka iväg din order. Därefter har vi själva frakten på 7-14 arbetsdagar
Q: “Hur spårar jag mitt paket?”
Så snart ditt paket har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse mejlad till dig. Där står ett spårningnummer du kan använda för att spåra ditt paket. Observera att det kan ta lite tid innan spårningsinformationen visas.
Q: “Hur returnerar jag min vara?”
För att vara berättigad till retur måste din vara vara i samma skick som du fick den, oanvänd, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.
Du har 2 veckors ångerrätt efter att du mottagit din beställning.
På grund av missbruk av gratis returer och eftersom vi tänker på miljön ansvarar du själv för returer.
Efter mottagandet av ditt returnerade paket kommer din återbetalning att behandlas inom 10 arbetsdagar. Om du har några frågor eller funderingar angående återbetalningsprocessen är du välkommen att kontakta vår kundtjänstavdelning för hjälp. Vi uppskattar din förståelse och ditt tålamod.
Q: “Var är min orderbekräftelse?”
Vid varje beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den angivna e-posten. Om du fortfarande inte kan hitta e-postmeddelandet rekommenderar vi att du dubbelkollar skräpposten på din mail. Annars kontakta oss
Q "När kommer min retur in på bankkontot?"
Du kommer automatiskt att återbetalas med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.
Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på vår kontaktsida.
Betalning
Klarna
Vår partner Klarna är en pålitlig leverantör av betaltjänster som erbjuder konsumenter världen över flexibla shopping- och köpupplevelser.
BETALA SENARE
Med Pay Later har Rovior-medlemmar mer tid att betala. Du kan handla nu, prova hemma och bara betala för de varor du behåller i upp till 30 dagar senare. Ingen ränta, inga avgifter, ingen inverkan på din kreditpoäng.
Så fort din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande från Klarna med information om hur och var du betalar.
Kortbetalning
Vi accepterar kort med American Express, MasterCard, Maestro och Visa.
Vi sätter din betalningssäkerhet först. Det betyder att du kan behöva verifiera din kortbetalning med 3D Secure innan köpet genomförs. Din bank kan berätta mer om 3D Secure och hur du verifierar dig själv.
Krypterade transaktioner för din säkerhet
Rovior garanterar att din data är helt säker hos oss. All information skickas krypterad för att säkerställa fullständig säkerhet för all känslig information. Läs mer i vår integritetspolicy.
Om korttransaktionen inte godkänns kommer din beställning att annulleras. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor angående detta.
Fick du inte svar på din fråga?