FAQ

Behöver du hjälp?

Har du en fråga om leverans, betalning eller retur? Här hittar du svar på de vanligaste frågorna från våra kunder. Vi har samlat all information du kan behöva inför, under och efter ditt köp hos SoftTass.

Returer och frakt

“Hur lång är leveranstiden?”

Vi har först en processtid på runt 1-2 arbetsdagar för att packa och skicka iväg din order. Därefter har vi själva frakten på 7-14 arbetsdagar

“Kan jag avbryta ordern när jag har beställt och få en återbetalning direkt?”

I vissa fall går detta om du hör av dig inom 24 timmar från din lagda order. Majoriteten av fallen går det inte då din vara redan är packad och på väg till dig

“Hur spårar jag mitt paket?”

Så snart ditt paket har skickats från vårt lager får du en leveransbekräftelse mejlad till dig. Där står ett spårningsnummer du kan använda för att spåra ditt paket. Observera att det kan ta lite tid innan spårningsinformationen visas.

“Hur returnerar jag min vara?”

För ångerrätt (dag 1–14) får du prova varan; vid mer än nödvändig hantering kan avdrag för värdeminskning göras. För öppet köp (dag 15–30) ska varan vara oanvänd i originalförpackning, med etiketter och i originalförpackningen. Du behöver också kvittot eller köpbeviset.

Du har 2 veckors ångerrätt efter att du mottagit din beställning. Därefter kan du nyttja vårt öppet köp fram till dag 30.

Returfrakt bekostas av kunden. Vi erbjuder i dagsläget inte gratis returer eller returetiketter.

Efter mottagandet av ditt returnerade paket kommer din återbetalning att behandlas inom 10 arbetsdagar. Om du har några frågor eller funderingar angående återbetalningsprocessen är du välkommen att kontakta vår kundtjänstavdelning för hjälp. Vi uppskattar din förståelse och ditt tålamod.

“Var är min orderbekräftelse?”

Vid varje beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till den angivna e-posten. Om du fortfarande inte kan hitta e-postmeddelandet rekommenderar vi att du dubbelkollar skräpposten på din mail. Annars kontakta oss

"När kommer min retur in på bankkontot?"

Du kommer automatiskt att återbetalas med din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar arbetsdagar. Kom ihåg att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och bokföra återbetalningen också.

Om det har gått mer än 15 arbetsdagar sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på vår kontaktsida.

Storleksguide

"Hur väljer jag rätt storlek?"

Du hittar en storleksguide i respektive produktbeskrivning.

Tänk på:
Måtten i storleksguiden är vägledande och baseras på manuell mätning. Mindre avvikelser på ca 1–2 cm kan förekomma.

Om din hund hamnar mellan två storlekar rekommenderar vi den större storleken för mer bekvämlighet och för att undvika en för tight passform.

Behöver du mer hjälp? Hör av dig till oss på info@softtass.se, så hjälper vi dig.

Betalning

Klarna

Vår partner Klarna är en pålitlig leverantör av betaltjänster som erbjuder konsumenter världen över flexibla shopping- och köpupplevelser.

Med Klarna Pay Later får du mer tid att betala. Handla nu, prova hemma och betala bara för de varor du behåller – upp till 30 dagar senare. Ingen ränta, inga avgifter och ingen påverkan på din kreditvärdighet.

Så snart din beställning har skickats får du ett e-postmeddelande från Klarna med information om hur och var du betalar.

Kortbetalning

Vi accepterar kort med American Express, MasterCard, Maestro och Visa.

Vi sätter din betalningssäkerhet först. Det betyder att du kan behöva verifiera din kortbetalning med 3D Secure innan köpet genomförs. Din bank kan berätta mer om 3D Secure och hur du verifierar dig själv.

Krypterade transaktioner för din säkerhet

SoftTass garanterar att din data är helt säker hos oss. All information skickas krypterad för att säkerställa fullständig säkerhet för all känslig information. Läs mer i vår integritetspolicy.

Om korttransaktionen inte godkänns kommer din beställning att annulleras. Kontakta din bank eller kortutgivare om du har frågor angående detta.